Vid's

Rabu, 26 September 2007

Kerja atau Curi Tulang ?

Hari nie aku kena pergi ke Kompakar @ PJ install firewall. Pukul 9:30 baru bergerak dari umah, sampai kul 10:30. Aku ingat aku yg lambat, rupenyer member aku vendor sampai lagi lewat dari aku...ampeh betul. Installation process berjalan lancar, tapi aku cume tengok-2 jer, al-maklum le "orang baru" hehehe - sambil belajor dgn kadar cepat nak guna Netscreen ISG.

Lepas Zohor, aku gi repair/service motor renew roadtax. Rabak RM150. Sempat lagi aku sambar Helmet rempit baru "Givi - RM70" sebab helmet yg aku pakai sekarang nih pun "loan" dari adik aku...hehehe. Segan nak pakai helmet "Flip-up" aku sebab tak kena dengan motor...

Helmet Baru :



Helmet Flipup:




Motornya :


Ini le sebabnya aku beli helmet biasa tuh, sebab kalu pakai flipup helmet, rider lain akan terkejut/tergelak, sebab dia ingat Storm Trooper - Star Wars naik Kapchai....

Pakai helmet baru...hari hujan (rahmat dari-Nya), kuyup aku sampai kat Kompakar balik. Aku terserempak dengan Zahir & Azahari, lupa plak aku yg DC dorang kat building yg same..hehehe. Borak-2 kosong kejap, aku dapat tahu Hafiz dah quit CSA. Aku terus calling Hafiz, mintak resume dia, so buleh aku try submit kat tempat aku.

Pukul 4:30, install process completed, gaji buta sebab vendor yg buat 100%, kitaorang jadi "Mandur" je - aku & geng cabut dari PJ balik umah. All the way sampai Kajang - hujan renyai-2. Aku nyaris tergolek sebab hard braking ambik corner..Saspen gak. ternyata handling motor kapchai totally different dari superbike. Aku terfikir, camna bebudak rempit tu handle motor diaorang.

Semalam Baksoto inform aku yg seorang sahabat, En. Rambo masuk hospital , kes Denggi. So kita perlu le ambil sikap pro-active untuk mencegah Aedes/Denggi kat kediaman & sekitar kita.

Yahoo! Baksoto dah update blog dia, dah lebih setahun tak update..apa-raaaaa. Aku rasa aku nak try kumpul duit nak beli Digital Cam macam Baksoto punya. Snap & Upload.

Kalu Vedd mau Digital Camera baru, aku pulak...........

Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,Saya Ingin,


Kalau mampu aku beli nie, pun dah kira bersyukur....takle aku jadi macam "Elvis Presley" (kaki bergegar - baru cecah 80 Km/h) heheheeh

Tiada ulasan:

blog meter

Free Counter