Vid's

Isnin, 1 Oktober 2007

Reviving Monday

Huwaaaa...Lepas sahur & solat subuh, hujan turun dgn lebatnya...Rahmat Allah...aku pun lepak-2 terusss...terlelap kejap...kul 8 pagi baru terjaga...hujan masih rancak turun kat luar. Kul 8:30 baru reda sikit..Aku pun pakai "Rain Amour" (baju hujan le) dan terus ke opis. Kul 9:15 am baru sampei opis...Basah Kuyup daaaa..kena air-cond opis sejuk oooo.

Aku dah install software untuk masss-ping (keep-alive) untuk sume VPN firewall aku. Lega sebab scriptnya berjalan dgn cantek.. Aku start troubleshoot & review firewall rules | config untuk Johor branch yg dah dekat 5 hari problem. Last-2 aku & FW admin aku dapat detect yg ada unauthorized changes kat hq firewall..Cam Harammmm ! sape punya keja la nie ? VPN key berubah & access list 1 hilang. re-config balik, terus VPN up dgn mesranya...Aku & boss aku cepat-2 tukar password sebab takut ada org sudah kasi bocor....Adeii banyak yg aku kena bantu dorang nih nak straight up semua balik. Tapi takpe, aku suka celen. Kalu buat admin stuff je...buring jugak.

Tadi aku berburak dengan bebbudak company lama, hehehe depa sudah block Youtube kat Proxy...akekekek..Ini sume kununnya menyebabkan network slow la..PIRAHHH ! Sebenarnya yg buat slow kat Internal Network...banyak sangat broadcast & routing clashes...akhirnya, user gak yg kantoi..akekkek. Tapi takpe lah...aku tak nak memandai sgt...lantak pi laaa. Yang penting, aku browse Internet dgn ceria kat opis aku, walaupun pakai proxy jugak...

Aku pegi tarawikh tadi....aisehman..makin kurang le orang. Dah jadi mcm adat plak, awal Ramadhan = Penuh, Tengah Ramadhan = kurang sikit dan Hujung Ramadhan = lagi kurang. Sedih gak aku nengok. Adat mana dorang ikut ?? Aku harap aku akan berjemaah kat surau tmn perumahan aku selagi aku terdaya. Rasa RUGI plak kalau miss tarawikh..banyak pahala-nya.

Mulai esok, FW admin aku cuti 2 minggu...aiyakkk... buleh jadi kelam-kabut aku & boss aku nanti..hheheeheh.

Okies aku sign-off dulu..mata sudah ngantuk. Bye-2

p/s - semalam anak aku tidur dengan kasut raya....heheh teringat semasa aku kecik-2 dulu.

Tiada ulasan:

blog meter

Free Counter